ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми
розвитку агропромислового комплексу Житомирської області на 2021-2027 роки
Житомирська обласна державна адміністрація
10014, м. Житомир, майдан ім. С.П.Корольова, 1
Програма розвитку агропромислового комплексу Житомирської області на 2021-2027 роки (далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня, направлена на розвиток аграрного сектору Житомирської області, базову складову якого формують сільське господарство та харчова промисловість, забезпечення продовольчої безпеки, розвиток технологічно пов’язаних галузей економіки області та формує соціально-економічні основи розвитку сільських територій. У Програмі визначені пріоритетні напрями діяльності агропромислового комплексу у 2021-2027 роках, проблеми розвитку аграрної галузі та шляхи їх розв’язання.
Програма розроблена відповідно до законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про фермерське господарство», «Про кооперацію», «Про сільськогосподарську кооперацію», Концепції Державної цільової програми розвитку аграрного сектора економіки на період до 2022 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1437-р, розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 № 664-р і та з урахуванням положень Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 і Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2027 року, затвердженої рішенням Житомирської обласної ради від 18.12.2019 № 1722.
Також при її розробленні врахований Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 671.
Методологія розроблення Програми передбачає визначення основних завдань та заходів щодо розвитку галузей сільського господарства та харчової промисловості Житомирської області у 2021-2027 роках, розвитку соціальної інфраструктури села, впровадження інвестиційних проєктів, реалізація яких запланована протягом терміну дії Програми, серед яких можуть бути проєкти, що відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
в ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми, зокрема для таких складових довкілля:
атмосферне повітря;
водні ресурси;
відходи;
земельні ресурси;
біорізноманіття та рекреаційні зони;
а також наслідки для здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
на території області знаходиться 228 об'єктів природно-заповідного фонду загальною прощею 137074,6348 га, з них 20 об'єктів загальнодержавного (57940,04 га) та 208 місцевого (79134,5948 га) значення. Відсоток заповідності складає 4,6%.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки необхідно оцінити ймовірні наслідки для цих територій.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної оцінки.
Зважаючи комплексність напрямів проєкту Програми, що обумовлюється необхідністю виконання пріоритетних цілей та основних заходів для їх забезпечення, що будуть реалізовуватись протягом 2021-2027 років, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
При впровадженні заходів Програми очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення, у порівнянні із існуючим станом.
Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Програми.
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація:
статистична інформація;
інформація, яка включена в інші документи та звіти, що мають відношення до проєкту Програми;
дані моніторингу стану довкілля;
доповіді про стан довкілля;
експертні оцінки;
інша доступна інформація.
Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи:
порівняльний аналіз обласних показників із середніми показниками по Україні;
аналіз тенденцій;
оцінка ймовірних наслідків.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього природного середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
здійснення заходів щодо відтворення відновлювальних природних ресурсів;
застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення;
збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до проєкту Програми повинна враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура звіту:
1) зміст та основні цілі Програми, її зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля Житомирської області;
3) основні екологічні проблеми Житомирської області;
4) зобов’язання у сфері довкілля;
5) ймовірні наслідки для довкілля від реалізації Програми;
6) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Програми;
7) обґрунтування вибору виправданих альтернатив;
8) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання Програми для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
9) резюме.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми подаються до Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики облдержадміністрації (м. Житомир, вул. Мала Бердичівська, 25, електронна адреса: agrarian@aprdep.zht.gov.ua).
Відповідальна особа:
Добринська Ніна Кантіївна (' 0412 47-46-94).
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів з дня оприлюднення цієї Заяви, тобто до 6 листопада 2020 року (включно).